Kancelaria parafialna w Żytkiejmach
Godziny otwarcia kancelarii parafialnej:
Według potrzeb
Potrzebne dokumenty
Dokumenty niezbędne do zapisania dziecka do Chrztu Świętego
- Akt urodzenia dziecka z USC (do wglądu)
- Świadectwo ślubu kościelnego rodziców dziecka
- Dane osobowe Rodziców i Rodziców Chrzestnych: imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania
- Zaświadczenia od Rodziców Chrzestnych z ich parafii zamieszkania, że są katolikami wierzącymi i praktykującymi (świadectwo moralności)
Przypominamy, iż Rodzicami Chrzestnymi nie mogą być:
- niewierzący czy osoby innej wiary,
- osoby niepraktykujące,
- żyjący na kontrakcie cywilnym lub bez żadnego ślubu,
- nieposiadający chrztu i bierzmowania oraz nieposiadający świadectwa z katechezy,
- prowadzący gorszący tryb życia.
Dokumenty potrzebne do zawarcia sakramentu małżeństwa
- Dowody osobiste nupturientów (osób mających zawrzeć związek małżeński).
- Świadectwa chrztu (do ślubu kościelnego) z aktualną datą wystawienia, jeżeli na świadectwie chrztu w uwagach nie ma informacji o przyjęciu sakramentu bierzmowania to dodatkowo świadectwo bierzmowania, z parafii, w której sakrament był przyjęty.
- Świadectwa nauki religii z ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej.
- Zaświadczenie uczestnictwa w katechezie przedmałżeńskiej z poradnią rodzinną.
- Dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego do ślubu konkordatowego lub akt zawarcia związku cywilnego z USC.
- Osobiste zgłoszenie się w kancelarii parafialnej 3 miesiące przed planowanym ślubem.
Dokumenty potrzebne przy załatwianiu pogrzebu katolickiego
- Rodzina powinna zadbać o to, aby chory/umierający pojednał się z Bogiem przed śmiercią – nie odkładać przyjęcia Sakramentu Chorych/WIATYKU na ostatnią chwilę, bo jest to sakrament dla żyjących, umacnia w cierpieniu i toruje drogę do nieba.
- Akt zgonu z USC, a także karta zgonu jako dokument konieczny do pochowania na parafialnym cmentarzu.
- Dokument potwierdzający przyjęcie Sakramentu Chorych/Wiatyku (Komunii Św.).
- Jeżeli zmarły jest spoza terenu naszej parafii należy dostarczyć zezwolenie na pochówek od duszpasterza miejsca zamieszkania zmarłego.
- Jeśli zmarły będzie pochowany na naszym cmentarzu, prosimy o dostarczenie dokumentu "część przeznaczona dla administracji cmentarza".