Kancelaria parafialna w Żytkiejmach

Godziny otwarcia kancelarii parafialnej:
Według potrzeb

Potrzebne dokumenty

Dokumenty niezbędne do zapisania dziecka do Chrztu Świętego

  • Akt urodzenia dziecka z USC (do wglądu)
  • Świadectwo ślubu kościelnego rodziców dziecka
  • Dane osobowe Rodziców i Rodziców Chrzestnych: imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania
  • Zaświadczenia od Rodziców Chrzestnych z ich parafii zamieszkania, że są katolikami wierzącymi i praktykującymi (świadectwo moralności)

Przypominamy, iż Rodzicami Chrzestnymi nie mogą być:

  • niewierzący czy osoby innej wiary,
  • osoby niepraktykujące,
  • żyjący na kontrakcie cywilnym lub bez żadnego ślubu,
  • nieposiadający chrztu i bierzmowania oraz nieposiadający świadectwa z katechezy,
  • prowadzący gorszący tryb życia.

Dokumenty potrzebne do zawarcia sakramentu małżeństwa

  1. Dowody osobiste nupturientów (osób mających zawrzeć związek małżeński).
  2. Świadectwa chrztu (do ślubu kościelnego) z aktualną datą wystawienia, jeżeli na świadectwie chrztu w uwagach nie ma informacji o przyjęciu sakramentu bierzmowania to dodatkowo świadectwo bierzmowania, z parafii, w której sakrament był przyjęty.
  3. Świadectwa nauki religii z ostatniej klasy szkoły ponadpodstawowej.
  4. Zaświadczenie uczestnictwa w katechezie przedmałżeńskiej z poradnią rodzinną.
  5. Dokumenty z Urzędu Stanu Cywilnego do ślubu konkordatowego lub akt zawarcia związku cywilnego z USC.
  6. Osobiste zgłoszenie się w kancelarii parafialnej 3 miesiące przed planowanym ślubem.

Dokumenty potrzebne przy załatwianiu pogrzebu katolickiego

  1. Rodzina powinna zadbać o to, aby chory/umierający pojednał się z Bogiem przed śmiercią – nie odkładać przyjęcia Sakramentu Chorych/WIATYKU na ostatnią chwilę, bo jest to sakrament dla żyjących, umacnia w cierpieniu i toruje drogę do nieba.
  2. Akt zgonu z USC, a także karta zgonu jako dokument konieczny do pochowania na parafialnym cmentarzu.
  3. Dokument potwierdzający przyjęcie Sakramentu Chorych/Wiatyku (Komunii Św.).
  4. Jeżeli zmarły jest spoza terenu naszej parafii należy dostarczyć zezwolenie na pochówek od duszpasterza miejsca zamieszkania zmarłego.
  5. Jeśli zmarły będzie pochowany na naszym cmentarzu, prosimy o dostarczenie dokumentu "część przeznaczona dla administracji cmentarza".

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia. Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi korzystania z plików cookies. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Więcej w Polityce Prywatności.